Köpvillkor

På klubbkompis outlet ska det vara enkelt och säkert att handla. Därför erbjuder vi 30 dagars öppet köp och fri frakt. Alla priser på vår hemsida är inklusive moms.

Returfrakt
Om du  av någon anledning vill utnyttja öppet köp så hjälper vi dig att boka returfrakten. Du kan enkelt boka din returfrakt här.
Produkter för hemleverans kostar 395:-, produkter till utlämningsställe kostar 99:-.

Frakt
Alla ordrar levereras fraktfritt. Bomkörningar efter överenskommen leveransdag debiteras med 325:-.Ej utlösta paket debiteras med 595:-

Expeditionsavgift
Expeditionsavgift tas ut på alla ordrar som ska skickas. Avgiften varierar beroende på hur mycket du beställer. Du kan tydligt se hur mycket expeditionsavgfiten är innan du lägger din order. Denna avgift ska täcka kostnad för tilläggsemballage, framkörning och hantering för att klara transport hem till dig. (Ej uthämtade paket debiteras med expeditionsavgift för retur)

 Leveranstid:
Hemleverans sker på vardagar och tar normalt 2-8 arbetsdagar. Transportföretaget, vanligtvis DHL aviserar per telefon eller sms dagarna innan leverans för att avtala leveransdag och tid. Man blir tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt).
Vid leveransen behöver man vara hemma och ha legitimation tillgänglig för att kvittera ut varan. Leveranssättet beror på produkten och var i landet du bor, men de flesta ordrar levereras direkt till din port, grind eller uppfart. Vid mindre paket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta uthämtningsställe. Om du är osäker på din leverans kan du alltid ringa vår kundtjänst på tel. 044-47900, så hjälper vi dig.


Betalning:

Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du
ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är
bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha
några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Klubbkompis.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad
påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Dela upp betalningen:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna
delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

3 månader räntefritt: Uppläggningsavgift 95 kr, aviavgift 29kr.

6 månader räntefritt: Uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29kr.

12 månader räntefritt: Uppläggningsavgift 295 kr, aviavgift 29kr.

24  månader (räntefritt): Uppläggningsavgift 495 kr, aviavgift 29kr.

Kortbetalning (inga avgifter) :
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.  Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. 

  1. Öppet köp/Ångerrätt

    Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt och 365 dagars öppet köp. Vid retur ska produkten vara i oförändrat skick och väl försluten i sitt originalemballage. Du har rätt att bryta förpackningen för att kontrollera produkten. För att utnyttja öppet köp så fyller du i vårt kontaktformulär på vår hemsida, detta hittar du genom att bläddra längst ner på startsidan och klicka in på "Kontakta oss". Det går även bra att skicka din returförfrågan i ett vanligt mail till [email protected]. Om Klubbkompis bedömer att en värdeminskning har inträffat på returnerad vara genom avsaknad av originalemballage, egen emballering med bristfällig standard eller bruk av varan så kan kostnaderna för detta debiteras.

    1. Specialbeställning
      Öppet köp/ångerrätt gäller ej specialbeställningar där en möbel tillverkas på beställning. Vid en beställning av en sådan vara, blir du alltid informerad om vad som gäller via mail.

    2. Återbetalning
      När vi har mottagit en retur sker återbetalning med samma betalningsmetod som användes vid köpet. Återbetalningen syns vanligtvis på kontot inom 1-2 bankdagar.

    3. Ångerrätt
      Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, tar varan i fysisk besittning.

      Vill du utöva ångerrätten ska du till Nordiska möbler i broby AB skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post eller e-post). Du kan även använda Konsumentverkets standardblankett för ångerköp.

      Postadress
      Klubbkompis
      BOX 25
      289 03 Broby

      Telefonnummer kundtjänst
      08-519 77 100

      E-post kundtjänst
      [email protected]

      För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.


Garanti: 
Alla varor vi säljer har minst 1 års garanti om inget annat anges. Du har reklamationsrätt i 3 år.
Alla våra sängar och möbelforms sortiment har 10 års garanti. 

Reklamation:
Vi garanterar att våra varor är felfria när de skickas härifrån, skulle du få en trasig vara kontakta oss så fort som möjligt, dock senast 7 dagar efter mottagandet. Synliga fel ska rapporteras direkt till transportören vid leverans, en notering ska göras på kvittensen vid mottagendet för att vi ska kunna handlägga skadeärendet.. 
För att din reklamation ska kunna behandlas så fort som möjligt ber vi dig att ange så mycket information om felet som möjligt, samt om möjligt bilder så att man kan se felet. Glöm inte att ange dina kontaktuppgifter samt kvittonr. Fyll i ett reklamationsformulär på hemsidan http://www.klubbkompis.se/webforms/index/index/id/3/ eller skicka in din reklamation via epost: [email protected]

Vid eventuella tvister följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens riktlinjer.

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se. Klubbkompis anser sig ha rätten att ta tillbaka varor som ej betalas av kund.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter:
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.  Klubbkompis AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Klubbkompis AB. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Cookies:
En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. klubbkompis.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.
Force major:
I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Klubbkompis kontroll och som Klubbkompis inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har Klubbkompis rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är Klubbkompis ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.